.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی نوشهر تجلیل شدند

شمال نیوز : مراسم پاسداشت وتجلیل از اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی نوشهر برگزار شد .

 

به گزارش شمال نیوز، مراسم روز بزرگ تجلیل از شوراهای اسلامی بخش مرکزی نوشهر با حضور امام جمعه نوشهر ،فرماندارشهرستان نوشهر ،فرمانده نیروی انتظامی نوشهر ،بخشدار بخش مرکزی نوشهر واعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی واعضای شورای اسلامی روستا ها در تالار مرمر نوشهر برگزار شد .

 

بخشدار مرکزی نوشهر در این مراسم باشکوه بیان کرد :شوراها و دهیاران به عنوان مدیران محلی که عهده دار این مسوولیت خطیر در روستاها هستند متاسفانه با کم ترین امکانات و تجهیزات در حال ارایه خدمات هستند و نمونه آن می توان به حضور دست کم ۲۰ میلیون اقامت در شب مسافران و گردشگران در نوروز امسال اشاره کرد.

 

یزدان کرد افزود : هرچند با ارایه این گونه خدمات این قشر بی ادعای جامعه از سوی مسوولان امر به ویژه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مورد تشویق قرار گرفتند منتهی باید برای تحکیم جایگاه و مقام و منزلت شوراها قوانین موجود بازنگری و اصلاح شود.

 

وی افزود : با توجه به تلاش های دولت جهادی و در راس آن رییس جمهوری توانمند در آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا اما هنوز مدیریت سواحل در این منطقه مشخص نیست که بسیار نگران کننده است.

 

 

بخشدار بخش مرکزی نوشهر خاطرنشان ساخت :شوراها به عنوان نیروی توانمند و قابل برای مدیریت سواحل برشمرد .

یزدان کرد گفت : با توجه به سیاست گذاری دولت مبنی بر فرهنگ سازی در بخش عفاف و حجاب و همچنین آزاد سازی گستره زیادی از حریم ساحلی و احتمال اتفاقات ناگوار نظیر غرق شدگی باید برای این حوزه برنامه ریزی و فکری کرد و معتقدم شوراها به خاطر اشراف کامل به جغرافیای این بخش می توانند در این حوزه به بهترین شکل خدمات ارایه دهند.

 

وی درباره چالش ها و مشکلات مطروحه شوراها هم افزود : نشستی در آینده با حضور دهیاران و شوراها و مسوولان باید برگزار شود تا بلکه بتوان بخشی از این چالش ها و مشکلات را با ارایه راهکارهای اساسی و اصولی حل کرد.

 

فرماندار نوشهر دراین مراسم بیان کرد : باید قانون اختیارات بیشتری به شوراها به عنوان مدیران و حاکمان محلی ارایه دهد چرا که این مسوولان به عنوان بازوان مسوولان دستگاه های اجرایی به حساب می آیند و نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف و رفع چالش های این شهرستان دارند.

 

رستم زرودی با قدردانی از همکاری همه جانبه شوراها در این منطقه خاطرنشان کرد : نوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی آبستن خیلی از حوادث مانند ریزش و رانش کوه، آتش سوزی جنگل و دیگر اتفاقات است و بارها شده تا پاسی از شب یا بامداد شوراها همراهی لازم برای کاهش مخاطرات طبیعی داشته اند بنابراین باید به جایگاه این قشر ارج نهاد و اتخاذ سازو کارهای قانونی برای حفظ جایگاه و کرامت شوراها در سطح کلان کشور سیاست گذاری شود.

 

وی افزود : امروز بسیاری از مشکلات را می توان باتدبیر درست، برنامه ریزی صحیح و اصولی بدون نیاز به اعتبارات حل و فصل کرد و همایش به پاس ارج نهادن خدمات شوراها و یاد آوری روز شوراها فرصت خوبی برای نشستن پای درد و دل این قشر از جامعه از شنیدن مشکلات و چالش ها از زبان آن ها بوده است.

 

 

فرماندار نوشهر گفت : در این شهرستان حدود ۲۰۰ هزار ویلای غیر بومی ساخته شده است بنابراین ارایه خدمات به این جمعیت و مهمان ناخوانده کار آسانی نیست و باید مسوولان سطوح کلان در توزیع اعتبارات شاخص های جمعیتی را کنار بگذارند چرا که این جمعیت در سرشماری طرح ملی نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ ثبت نشده اند و روی سفره مردم بومی این شهرستان نشسته اند و از سهم آنان بهره می برند.

 

زرودی افزود : با همه این دغدغه ها و چالش ها منتهی سال گذشته در توزیع اعتبارات سه موضوع در بخش عمرانی در اولویت قرار گرفت که در بخش های تقویت آب آشامیدنی، توسعه زیرساخت روستایی مربوط به بنیاد مسکن و همچنین در حوزه راه بوده است.

شایان ذکراست در این مراسم رییس شورای اسلامی خیرود کنار ،رییس شورای اسلامی توسکاتک و رییس شورای اسلامی حسن اباد به ارایه سخن پیرامون پیشنهادات و مشکلات روستا پرداختند 

 

درپایان این مراسم از دهیاران ‌رییس شورای اسلامی بخش مرکزی نوشهر  با اهدای لوح سپاس  وهدایای نفیس تجلیل بعمل امد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.007 seconds.